Plaka tahdidini aldık mutluyuz

17 Haziran 2019 | Pazartesi

 

 

Plaka tahdidini aldık mutluyuz

İSTAB Başkanı Turgay Gül, “Sektöre plaka tahdidi sözümüz, hedefimiz vardı. Sektör mensuplarımızın geleceğini bir nebze de garanti altına almada ve moral ve motivasyonun sağlanmasında tahdit çok önemliydi. Bunun gerçekleşmesi için herkes canı gönülden çalıştı. Sonunda İstanbul’da da tahdit hayata geçti. Sektörün geleceği kurtuldu” dedi.


İstanbul Taşımacılar Birliği Derneği Başkanı Turgay Gül, açıklamasına sektörel basına teşekkür ederek başladı: “Çıktığımız bu yolda sektörümüzden çok sizlerden destek gördük. Her yayınızda, her ortamda, her basın açıklamamızda bize destek verdiniz, bizlerin bu yolda daha kuvvetli yürümemize katkı sağladınız. Taleplerimizin hem sektöre hem yetkililere iletilmesinde büyük etken oldunuz. Bu sektörle ilgili inanılmaz emek harcıyor ve destek oluyorsunuz. İlk size teşekkür etmek istiyoruz.”

Sektörün geleceği kurtuldu 
“Sektörümüz için güzel bir sonuç çıktı açıklamasında bulunan Turgay Gül, “Bunun için sabırla bekledik. İSTAB ve İTO 22. Meslek Komitesi olarak eleştiriler de aldık ama kulaklarımızı tıkadık ve tek hedefle, plaka tahdidine yürüdük. Biz ayrıcalık istemediğimizi, diğer illerde uygulanan tahdidi İstanbul için de istedik. Bizim yönetimimize nasip oldu. Üç dört dönemdir hedeflediğimiz noktadır. Plaka tahdidi oldu, ama bundan sonra da sektörümüze yönelik taleplerimiz olacak. Sektör mensuplarımızın geleceğini bir nebze de garanti altına almada ve moral ve motivasyonun sağlanmasında tahdit çok önemliydi. Bunun gerçekleşmesi için herkes canı gönülden çalıştı. Sonunda İstanbul’da da tahdit hayata geçti. Sektörün geleceği kurtuldu. Seri plakalar sayesinde de korsan sorunumuzun artık biteceğine inanıyoruz. Sistem daha iyi kontrol edilecek. Eğer tahdit açıklanmasaydı, sektörden çıkış yapacakların sayısı binler civarındaydı. Bu bir umut ışığı oldu. Biz tahdidi isterken rant peşinde olmadık ve sektörün disipline edilmesini, sektör mensuplarımızın hak ettiği kazancı elde etmesini istedik. Plaka tahdidinin olmasında İSTAB’da geçmiş ve İTO 22. Meslek Komitesi’nde dönemde görev yapmış herkesin bunda katkısı var. Bu süreçte herkesin emeğine teşekkür ediyoruz” dedi. 

Kiralanma durumu yok
Alınan bu kararın Resmi Gazetede yayınlanması gibi bir durumunun olmadığına dikkat çeken Gül, “Bazı bilinen yanlışlar var. UKOME kararlarının, Resmi Gazetede yayınlanması gibi bir durumu yok. Plaka tahdidi kalkar gibi yanlış yorumlara gerek yok. Plaka kiralanmasının olmaması ile ilgili eleştiriler de yanlış. Tahditli plakanın kiralanmaması kuralı diğer illerde de var. Farklı bir uygulama değil. Plakanın kiralanması bizim amacımız değil, amaç arabaların para kazanması. Herkesin firmanın da, tedarikçinin de artık iyi niyetle davranması ve fırsatçılık modeli ila hareket etmemesi gerekiyor” diye konuştu. 

Sistem zamanla oturacak 
İstanbul’da mevcut araçların şu an için yeterli olduğunu belirten Turgay Gül, “Bundan sonraki süreçte ihtiyaç olması durumunda oda temsilcileri belediye ile bir araya gelerek karar verecek . Gelecekte nasıl bir durum oluşacak, bunu bilmek mümkün değil. Ama öncelikle sistemin oturması gerekiyor. Plaka tahdidi fiyatları artıracak değil. Sektör artık gerçek fiyatlara gelecek. Okullarda çalışan servisçiler gerçekten çok zor şartlarda sezonu bitirdiler. Bizim araçların artık birkaç iş yapacak konuma gelmesi gerekiyor. Bunun için de her zaman dile getirdiğimiz kademeli saat talebinin da hayata geçmesi önem taşıyor. Sektörde birçok firma çok düşük fiyatlarla çalışmak durumunda kalıyor” dedi. 

Sisteme girecek 1300 servisçi 
“Sistemde olup aktif olmayan plakalar devreye girecek” açıklamasında bulunan Turgay Gül, “2015 yılında aracını satmış ama belgesi olan servisçiler vardı. Bunlar 1500 civarında. Başvurular sonucunda yapılan görüşmeler sonucunda 1300’ün başvurusu kabul edilmiş durumda. Onlar da taşıt kartları verildiği anda araçlarını alıp sisteme girebilecekler. 200 kişi ise belirtilen tarihlerde başvuru yapmamış ve onlar bu fırsatı kaçırmış durumda. Bu konu ile ilgili de hala talepler var ama bunun sonu yok” dedi. 

İstanbul’da 66 bin servis aracı var 
İstanbul’da hizmet veren personel ve okul taşıtı sayıları hakkında da bilgi veren Turgay Gül, “İstanbul’u diğer illerle karşılaştırdığımızda yanılırız. Ankara’da 6 bin 800, Bursa’da 5 bin 300, Kocaeli’de 5 bin 500 İzmir’de 5 bin 200, Eskişehir’de 1329, Adana’da 2 bin 400, Antalya’ya 1800, Bu illerin toplamı 2 bin 800. İstanbul’da ise personel ve okul taşıtları 54 bin, diğer servis araçları AVM ücretsiz servisleri ise 12 bin dolayında. Yaklaşık 66 bin araç var. Bu araçların kaçı aktif bunu bilmek mümkün değil” dedi. 



Yaş, sensor ve hostes…
Turgay Gül, okul taşıtlarında yaş sınırının 12, personel taşıtlarında ise 19 olduğuna dikkat çekerek, “Okul taşıtlarında yaş sınırının artırılması talebimiz var. Bu konuşuluyor. Sensör konusu ise büyük ihtimalle, mevcut araçlar muaf tutulabilir. Yeni araçlarda bu uygulama olacak. Sektörün mevcut araçlara bunu yapabilme imkanı yok. Eğer verilen süre içerisinde ‘bunu yapın’ derlerse okul açıldığında hiçbir araç çalışamaz. Hostes konusunda güzel gelişmeler var” dedi. 

Ekip çalışmasının sonucu 
İSTAB Başkan Vekili Aziz Baş da yaptığı açıklama da, “Hepimiz aynı hedef doğrultusunda mücadele verdik. Bu başarı ekip çalışmasının sonucu. Dönemler çok da önemli. Bu süreçte bir şeylerin oluşmasına vesile oldu. Bu işe kim katkı sağladıysa teşekkür ediyoruz. Bu büyük bir beklentiydi. Bunun sektörümüze katkı sağlayacağına inanıyoruz. Sektörel basına da verdikleri katkı için teşekkür ediyoruz” dedi. 

Güzel bir sonuç oldu
İTO 22. Meslek Komitesi Başkanı Köksal Yüzbaşıoğulları da yaptığı açıklamada, “Güzel bir sonuca ulaştık. Mutluyuz. Tahdit kararı İstanbul için sektörümüz için hayırlı olsun. Buna katkısı emeği olan herkese teşekkür ediyorum” dedi. 

Kaynak: http://www.tasimadunyasi.com

 

 

 

 

 

 

Treegroup Yönetilebilir Web Sitesi

Çerez Politikası

Çerezler, İSTAB web sitesini ve hizmetlerimizi daha etkin bir şekilde kullanmanızı sağlamaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için Çerez Politikamızı ziyaret edebilirsiniz.